2009. június 22., hétfő

Kezdetek

A kreatív "pályafutásom" valamikor 11-12 éves koromban kezdődött egy általános iskolai gyöngyfűzős foglalkozáson: az első amit elkészítettem egy Télapó volt, ha jól emlékszem rózsaszín volt... Utána egészen a középiskola végéig rengeteget fűztem, de szinte csak figurákat, mivel nem vagyok éppen ékszeres típus.
Nagyon szerettem, mert megnyugtatott és élvezet volt nézni, hogy valami azáltal alakul, ahogy a saját kezemmel formálom. Időközben valamikor vettem egy kicsi keresztszemes készletet - mellesleg az is Télapós volt, majd egy nagyobb munkába is belekezdtem amit azóta sem fejeztem be... :)

Az igazi "komoly" keresztszemezést a főiskolai évek hozták el. Volt olyan szerencsém, hogy az egyik Selmecbányai Hagyományokat ápoló utódintézmény diákja lehettem. Gólyaként a hosszú tanulás után setét pogányból bALEKká keresztelek a hagyományok szellemében. A hagyományőrzéssel együttjár az egyenruha viselése is, amit a diákok foltokkal díszítenek. Ilyen foltok készítésével alakult a komolyabb keresztszemes hímzés iránti szenvedélyem érdeklődésem is. 2005- 2009-ig több mint 20 folt készült el a Barátaim és Keresztgyermekeim részére. Ezek a foltok azért is fontosak számomra, mert ha Valaki ránéz majd évek múltán az Aufjára tudni fogja, hogy tőlem kapta és emlékezni fog rám... mert ez az ajándék örökre ajándék!

Közben persze pár mű amiből nem folt lett... Van amiből kép készült, van amelyikből párna. A képek főleg a Édesanyámhoz és Nagyszüleimhez kerültek, a párnákat többnyire Barátok kapták, akinek foltot nem tudtam ajándékozni.

A végére pedig egy jótanács: Tessék vigyázni a hímzések készítésével, mert hosszantartó függőséget okoznak! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése